Nieuws van het NBG


Bijbel populair in de sociale media    
De Bijbel doet het goed in de sociale media, merkt het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG). Dat blijkt uit de cijfers van de diverse kanalen en platforms over 2023. Vooral op Instagram trokken Bijbelteksten veel aandacht.
‘Talloze mensen, zeker de jongere generaties, halen hun informatie en inspiratie uit sociale media.

Met onze missie – de Bijbel voor iedereen – willen we ook hen bereiken’, zegt Stefan van Dijk, Manager Ontwikkelen en Uitgeven bij het NBG. ‘Social media zijn een wereld op zichzelf. Het gebruik ervan blijft toenemen, in 2023 in Nederland naar gemiddeld 114 minuten per persoon per dag. Dat heeft ook schaduwzijden. We vinden het belangrijk dat de Bijbel daar aanwezig is. Daarom openen we de Bijbel via onze sociale mediakanalen en hopen we mensen te boeien. Daarin slagen we steeds beter.’
Contactpersonen Marjan Tromp en Adri Vonk Noordegraaf


 
terug