Dominee

Sinds september 2017 ben ik de predikant van de IJsseldijkkerk. Met ons gezin mogen wij wonen in de monumentale pastorie naast de kerk, onder aan de dijk.

Ik ben geboren in 1975 in Werkendam, aan de rivier de Merwede. Na mijn middelbare schooltijd ben ik in 1993 theologie gaan studeren in Utrecht. Op 6 oktober 2002 werd ik bevestigd als predikant in de Hervormde Gemeente Geesteren, een klein dorp in de prachtige Gelderse Achterhoek. In 2009 ben ik verbonden aan de Hervormde Gemeente Yerseke, een vissersdorp aan de Oosterschelde. Zowel in Geesteren als in Yerseke hebben we een mooie, goede tijd gehad.

En nu dan in Krimpen aan den IJssel… De IJsseldijkkerk is een hechte gemeenschap, waar aandacht is voor elkaar, maar waar ook ruimte mag zijn voor iedereen. Als dominee ga ik op zondag voor in de diensten en probeer dan het Woord van God te vertalen naar deze tijd. Ik vind de Bijbel een prachtig boek, niet alleen om alle mooie verhalen, maar ook omdat Gods liefde voor mensen op iedere bladzijde te lezen is.

Als er zorgen of ziekte zijn, ga ik bij mensen op bezoek, maar natuurlijk ook op de blijde momenten, als er een kind geboren is, als je wil gaan trouwen, of gewoon tussendoor. Als er een bezoekje gewenst is, laat het vooral weten – ook als je niet altijd, of niet zo vaak, of al heel lang niet meer, of misschien wel nooit naar de kerk gaat.

Graag tot ziens!

Ds. C. Baggerman, predikant IJsseldijkkerk