Catechisatie online

Met de eethuiscatechese zijn we weer begonnen, on-line. We hebben het gehad over ‘Jij bent de kerk’, naar aanleiding van de jeugddienst: wat vind jij van de kerk, en welke plek neem jij in? Wat zou jij kunnen betekenen voor de gemeente?

Ook hebben we een keer gesproken over ‘horoscopen’. Uit onderzoek is gebleken dat juist in de corona-tijd de belangstelling voor horoscopen en astrologie heel groot is. Hoe komt dat, en hoe spreekt de Bijbel daarover? We lazen uit Genesis 1 hoe God de Schepper de zon en de maan en de sterren als lichtjes aan de hemel ophangt – meer macht hebben zij niet. God is de Bevrijder en wij zijn niet afhankelijk van het noodlot: ‘het staat in de sterren geschreven’. Zo bespreken we steeds actuele onderwerpen, in het licht van de bijbel. Wil je meedoen? Laat het even weten aan een van de jeugdouderlingen.