Van de scriba

In juli 2018 stapte ik wat aarzelend, maar vol goede moed, in het ambt van scriba.
Een veelomvattende en ook wel verantwoordelijke taak.

Mijn vraag aan u om mij te ondersteunen waar nodig, heeft gewerkt. En dat doet u nog steeds, zo voelt dat zeker.

In de acht jaren die inmiddels verstreken zijn heb ik veel geleerd. Ook heb ik ontdekt dat de werkzaamheden zeer uiteenlopend en soms niet te voorspellen zijn.
Al lerend en zoekend ben ik mijn weg gegaan, meestal met veel plezier. Gelukkig is de kerkenraad een mooi team om mee samen te werken.

Vooruitlopend op de vraag of ik nog 4 jaar door wil gaan, heb ik daar alvast goed over nagedacht. De conclusie: het is tijd om wat afstand te nemen en het stokje over te dragen.

Dit houdt in dat we op zoek moeten naar een nieuwe scriba.
Weet u iemand die voor deze functie geschikt zou kunnen zijn, of lijkt het u zelf een mooie taak… Laat het me weten. Ik vertel u er graag meer over.
Annemieke Ringoir
 
terug
×