Verslag Seniorenreis 2022

Al weer voor de 9e keer reisde een groep senioren af naar wat een zonovergoten vakantie zou blijken in het mooie Vierhouten. Lees er alles over in het verslag van Ciska de Ligt mét foto's!

Seniorenreis 2 – 6 mei 2022, ’t Vierhouterbos in Vierhouten.

Maandagochtend om half 10 zat iedereen in de bus en vertrokken we richting Vierhouten. De zon scheen en na een voorspoedig reis kwamen we veilig aan in Vierhouten. We werden welkom geheten door de familie Vochteloo met een kop koffie en de nodige informatie over sleutels etc.

Na de lunch vertrokken velen naar de tuin om van de zon te genieten. De wind was nog was fris, maar daar was wel een oplossing voor.

Het hele hotel was voor ons, we konden gaan en staan waar we wilden.

De ochtenden zijn altijd vrij. Er werd gewandeld, gelezen, genoten van de tuin, maar vooral veel gekletst en plezier gemaakt.

In de middagen maakten we drie uitstapjes.

Dinsdag bezochten we een oude boerderij in Staverden waar we op de deel werden ontvangen met een kop koffie/thee met wat lekkers. Daarna gingen we met drie overdekte huifkarren met paarden ervoor een tocht maken door de bossen van Staverden. Na afloop konden we nog rondkijken en een souvenirtje kopen.

Op woensdag kregen we hoog bezoek.

We brachten een bezoek aan het kijk- en luistermuseum in Bennekom.

Het Kijk- en Luistermuseum: daar zit muziek in! Ontdekten hoe je vroeger van muziek genoot toen er nog geen elektriciteit was en streaming, cd-spelers en radio nog niet bestonden. De collectie omvat zo’n 250 zelf-spelende muziekinstrumenten, zoals draaiorgels, straatpiano’s, speeldozen en speelkasten. Ook hier werden we voorzien van koffie/thee met een heerlijk gebakje.

Donderdag maakten we een vaartocht van Kalenberg naar Muggebeet.

Een mooie rondvaart door de Weerribben en Wieden en hoorden verhalen over de mooie plekjes. Ook hier weer werden we voorzien van koffie/thee en een lekkere Blokzijlbrok. Natuurschoon van alle kanten.

Ook tijdens de avonden was er vermaak.

Op maandag werd de film van de reis naar Valkenburg vertoond, op dinsdag hield de boswachter een boeiend verhaal, op woensdag keken we met elkaar naar de dodenherdenking en op donderdag was er een gezellige avond met en quiz verzorgd door medewerkers van het hotel. Kortom voldoende te doen/zien.

Vrijdag moest de koffer worden gevuld, de rekening worden betaald en stapten we na een warme lunch om 14.00 uur in de bus op weg naar huis.

Om ongeveer 16.00 uur arriveerde de bus op de Kerkdreef en stonden de ‘taxi’s’ klaar om iedereen weer naar huis te rijden.

We kijken terug op een mooie midweek en zijn dankbaar dat alles goed is gegaan en iedereen weer gezond thuis kwam. Op naar de volgende, de 10e reis.